شیوه کار بازاریابی پورسانتی به چه صورت هست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ فورس و آدرس forcedm.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 21
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

در این وبلاگ در رابطه با دیجیتال مارکتینگ مطالعه خواهید کرد و با ابزارها و روش‌های بازاریابی دیجیتال آشنا خواهید شد.

شیوه کار بازاریابی پورسانتی به چه صورت هست؟
یک شنبه 4 اسفند 1398 ساعت 10:32 | بازدید : 18 | نوشته ‌شده به دست admin | ( نظرات )

بازاریابی پورسانتی طبق تعریف ویکی پدیا چهار بخش دارد که که عبارتند از تاجر(merchant) یا فروشنده، شبکه (network)،  ناشر (publisher) یا وابسته و مشتری (customer). ولی در سایر تعاریف این شیوه بازاریابی، طرفین شامل تاجر، ناشر و مشتری هستند، که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

تاجر یا فروشنده محصول

فروشنده، می‌تواند کارآفرین یا یک بنگاه اقتصادی بزرگ باشد. فروشنده، بازرگان، خالق کالا یا خرده فروش دارای کالایی است که آن را به بازار عرضه می کند. این محصول می تواند دارایی فیزیکی باشد یا کالای نامشهود مانند آموزش‌های آنلاین باشد. فروشنده نیازی به حضور فعال در فرآیند بازاریابی ندارد، اما سود حاصل از خرید را با طرف وابسته شریک می‌شود.

 

وابسته یا ناشر

وابسته طرفی است که به معرفی محصول پرداخته و از تاجر پورسانت دریافت می‌کند. طرف وابسته می‌توانند فرد یا شرکت باشد که کالای فروشنده را به شکلی جذاب به مشتریان بالقوه معرفی عرضه می‌کنند. به عبارت دیگر، طرف وابسته مصرف کنندگان را ترغیب می‌کند که محصول معرفی شده برای آن‌ها سودمند است و آن‌ها را ترغیب به خرید محصول می‌کند. اگر مشتری محصول را خریداری کند، وابسته بخشی از سود حاصل از فروش را دریافت می کند.

ابزارهایی که این افراد یا شرکت‌ها برای ارتباط با مخاطبان و اجرای بازاریابی پورسانتی از آن‌ها استفاده کنند شبکه‌ها اجتماعی، وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها هستند.

افراد وابسته اغلب مخاطبانی دارند که دارای ویژگی‌های خاص می‌باشند، و معمولا از علایق مخاطبین خود آگاه هستند و محصولات را براساس علایق مخاطبین معرفی می‌کنند. که این امر در اثر بخشی تبلیغات بسیار تاثیر گذار است.

به عنوان مثال ادمین یک پیج آرایشی در اینستاگرام، به بیان تجارب خود در رابطه با استفاده از محصولات آرایشی می‌پردازد و با معرفی محصول دنبال کنندگان خود را به خرید آن محصول ترغیب می‌کند.

 

مصرف کنندگان یا مشتریان

مصرف کنندگان و خریدهایی که انجام می‌دهند موتور محرک بازاریابی افراد یا شرکت‌های وابسته هستند. شرکت های وابسته محصولات را درشبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و وب سایت‌های خود با آن‌ها به اشتراک می‌گذارند.

هنگامی که مصرف کنندگان محصولی را می‌خرند، فروشنده و شرکت‌های وابسته سود به دست آمده از خرید را براساس مقدار توافق شده با هم شریک می‌شوند.

نکته مهم در رابطه با افیلیت مارکتینگ این امر است که به ندرت پیش می‌آید خریداران هزینه بیش‌تری را برای محصول خریداری شده از طریق بازاریابی وابسته بپردازند. در واقع سهم طرف وابسته از سود فروش کالا پرداخت می‌شود. مصرف کننده روند خرید را کامل کرده و محصول را به صورت عادی دریافت می کند و تحت تأثیر سیستم بازاریابی شرکت های وابسته قرار نمی گیرد.

در آینده در رابطه با نکات مهم و انواع روش‌های پرداخت صحبت می‌کنیم.

منبع: https://bit.ly/2Ve5Fqv





:: موضوعات مرتبط: دیجیتال مارکتینگ , ,
:: برچسب‌ها: افیلیت مارکتینگ , همکاری در فروش , دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال , بازاریابی پورسانتی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: